tisdag 27 september 2011

Träningsvärk!

Oj, oj, oj. Jag säger bara det. OJ! Det där träningspasset igår känns i musklerna idag. Måste gjort nytta med andra ord? Det var mer ansträngande än jag hade trott att hålla på med den där bollen och de små tyngderna, som egentligen inte vägde mer än en musskit. Men det var nog bra för kroppen att få sig en genomkörare. Hade tänkte köra ett pass idag igen, men som det känns nu mår jag nog bättre av att ge kroppen en dags vila innan jag sätter igång.. kommer väl inte kunna röra mig imorgon annars!

Framför allt känns det i rumpan, armarna (baksidan), axlarna.. tja, det känns väl mest i de kroppsliga delar jag minst använder med andra ord. Skönt faktiskt. Känns som jag gjort nåt bra? Det ska göra lite ont om man tagit i tillräckligt? Jag inbillar mig det i alla fall.

Magen då? Ren o skär katastrof. Tyckte väl den var någotsånär bättre igår under dagen - det vände snabbt på kvällen. Tokbubbla, jäste som sjutton och allt ville upp i halsen. Ska inte käka nån mer pepparkakskladdkaka det smakar vidrigt när man behöver idissla den femtioelva gånger. Usch. Jag klarar mig nog bättre utan. Det sorgliga är att inte ens chokladen smakat bra. Thaimaten ville upp.. tja, allt verkar villa hoppa uppåt istället för nedåt. Hemsk natt, dålig sömn, magen körde och har mått tokilla. Dessutom svettats som en tok fast att det varit ganska kallt ute inatt.

Imorse lyckades jag, med hjälp av bräda och resulax, klämma ur mig mer än jag gjort på länge. Kände mig rätt stolt när jag såg det! Oj, det såg ju nästan på riktigt ut! Däremot började magen tokvärka så jag insåg snart att jag måste ta till en resulax till innan det var läge att bege sig ut på morgonrunda med vovvarna. Sagt och gjort. Tog fyrtiofem minuter och inget hände. INGET! Bestämde mig att försöka vandra runt, blåste håret, fixade med frukost, tog hand om disk. Då satte det igång och började VÄRKA. Tog mig till toaletten med nöd och näppe och där blev jag kvar i en kvart. Magen bara pumpade och pumpade. Kändes som hela tarmpaketet skulle åka ur mig. Smärta! Jag kom inte därifrån. Jag måste haft stopp i hela tarmsystemet med tanke på de mängder jag lyckades pressa ur mig imorse. Ändå tog det inte slut. Nejdå, men jag fixade inte sitta på dass längre. Tarmen värkte som as så det var bara o försöka ta sig därifrån. Vilket jag också gjorde.

Inget tokbubbel efter frukost men känns ändå sprängfyllt. Försökt få tag på min läkare i Stockholm för att få nåt litet mirakelpreparat som kan hjälpa mig, men självfallet går han inte att få tag i. Väntar dessutom fortfarande på intyget han lovade att skicka mig för två veckor sedan..  men.. jag är van.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar