tisdag 6 september 2011

Gröna smoothies botar kolit

Det rär rätt intressant att googla runt och se vad som händer på mag/tarmfronten i världen. Om man inte enbart fokuserar på vad som händer inom läkemedelsindustrin. Jag tror nämligen inte att det är där man kommer finna svaret eller lösningen på gåtan som orsakar de flesta mag/tarmproblemen. Jag tror mycket ligger i det vi äter, det vi andas, den miljö vi vistas i, alla tillsatser, kemikalier och så vidare och så vidare. Här nedan finns en historia om en tjej som blivit bra från kolit med hjälp av gröna smoothies, ett av de många naturliga sätt att hjälpa kroppen läka sig själv och göra sig av med gifter. Gröna smoothies är lättsmälta, näringsrika, antiinflammatoriska och en väldig massa mer.. läs/kika  och begrunda själv.

http://www.youtube.com/watch?v=zQ85bZKgtok&feature=related

Det finns andra sätt än gröna smoothies att hjälpa kroppen må bra. Kinesologi, homeopati, kostomläggning, mineraltillskott..  det finns något för alla. Det gäller bara att hitta det som passar bäst för just dig. Jag tror inte på en universalbot för alla människor. Men jag tror att vissa miljöer, vissa faktorer gör att benägenheten för att dra på sig vissa åkommor ökar. Syra/bas balansen spelar en viktig roll för de flesta sjukdomar eller ohälsotillstånd. Jäsprocesser en annan. Förruttnelser och svampinfektioner, parasiter, undernäring.. ja, en hel rad tillstånd. En dag ska jag hitta det som passar bäst för mig. Till dess kommer jag fortsätta att söka efter en lösning som åtminstone funkar någorlunda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar