söndag 25 september 2011

Underbart är kort

Så sant som det var sagt. Underbart ÄR verkligen kort. I alla fall i min värld. Den härliga lilla frist jag fick från magvärk och illamående igår under dagen tog snabbt revansch under kvällen. Den thaimat som jag sett fram emot så mycket hoppade upp o ner i strupen hela kvällen och likaså den glass o banansmet som jag försökte att bemästra thaiuppstötningarna med. Inte vidare mys med andra ord.

Magen var åt skogen igår eftermiddag. Ville inte vara med nånstans. Resulaxen fastnade, vägrade komma ut och magen spände upp som en jordglob. Blev inte direkt bättre efter maten och innan det var läggdax mådde jag verkligen pyton. La mig kvart i tio helt knäckt. Insåg att det skulle bli en urjobbig natt, vilket jag också hade rätt i. Det blev det. På alla vis. Svårt att somna, vaknade tiiiiidigt av att magen körde som en torktumlare och av detta enorma illamående som vägrade släppa greppet om mig. Var hemskt att ta sig upp imorse o hundpromenaden var inte direkt nån fröjd, trots att vädret var kalas..  mår fortfarande pyton o magen kör.. jag hoppas det ska ge med sig lite under dagen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar