lördag 21 maj 2011

Tokspränger i magen

Fy fan. Idag är ingen rolig dag. Inte magmässigt i alla fall. Jag som hade tänkt mig att det skulle bli ungefär som igår, det vill säga mindre smärta och mer stabilitet. Idag har det varit tvärtom.

Magen tokspränger. Stor som, jag vet inte vad? Hugger o känns som jag ska explodera. Verkligen. Får knappt på mig brallorna. Har samlat på mig en jävla massa vätska också. 2,5 kg närmare bestämt- på en vecka?!! Man börjar undra hur det blir om ett par dagar till? Känns desstom som elektroden ändrat sig. Det har blivit en stor luftbubbla som ger utrymme för elektroden att röra sig. Det känns inte som förut. Pirrar inte sådär i benet längre. Krampar inte i foten.. pirrar inte lika mycket i skinkan heller - mer mellan benen? Är det normalt? Jag vet inte. Gaserna vill inte heller ut lika lätt idag. De sitter fast och växer ganska stadigt. Hickar hela tiden.

Känns inte så bra. Känns som de inte gör vad de ska längre. Får ringa dem på måndag om det inte ändrar sig igen så de får kolla upp skiten så den inte flyttat på sig - alternativt ändra frekvens eller ändra elektrod. Det finns ju en vid sidan om som inte är inkopplad ännu, det var den jag svarade sämre på vid ingreppet. Men den kanske funkar bättre än den jag har nu, i alla fall om den sitter på rätt plats och impulserna hamnar där de ska? Får avvakta o se. Går ändå inte göra något idag det är ju helg o på akuten lär de inte veta vad de ska göra ändå..

Jobbig bara att sitta med sprängvärk o vänta på att något ska ske och inte kunna göra något åt eländet. I normala fall hade jag lagt mig på brädan men nu funkar det ju inte så vad gör man... Väntar på en brakmiddag dessutom... jag som redan är mätt till sprickningsgränsen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar