torsdag 19 maj 2011

SNS vid förstoppning/tömningsproblematik - dag 2

Så var man alltså inne på andra dagen efter operationen. Testvarianten vill säga. Magen har inte kommit igång såtillvida att den valt att tömma sig. Har gått två dagar o inget har skett- förutom att jag ser mer gravid ut än nånsin och magen värker av allt avfall som samlats i tarmen. Har inte direkt dragit ner på mitt intag så jag vill inte ens tänka på hur mycket som ligger där o skruttnar.. det skumma i det hela (men samtidigt fantastiska!) är att gaserna avtagit nåt avsevärt. Har knappt haft mina tokjäsnigar alls, ärligt talat knappt över huvud taget - och har dessutom lyckats pressa ur mig en del gaser ändå.. härligt! Kramperna i tarmen har varit frånvarande sen ingreppet i tisdags. Bara en sån sak.

Skulle varit ner till Östra idag och mixtrat med frekvensen.. hos sköterskan.. men bestämde mig efter ett mail jag fick från experten i Danmark att avvakta.. inser att hon inte kan göra så mycket mer än att ändra intensiteten ändå och anser att jag kanske borde försöka stå ut någon dag till. Pratade med henne och hon höll med. Kramperna i benet som jag hade så ont av igår har trots allt mildrats ganska rejält. De känns fortfarande men de är betydligt mindre och jag stör mig inte lika mycket på dem. g

Tog en resulax efter frukost imorse. Fixa inte sprängvärken i buken och det kändes nödvändigt för det gjorde så förbannat ont. Efter fem minuter kunde jag faktiskt gå på dass - utan bräda eller andra hjälpmedel!! OK, jag ska egentligen vara helt utan medicin när jag testar SNS, men ärligt talat har man gått på kemikalier snart tio år så.. vad kan man vänta sig? För mig är det en seger bara att kunna gå på toa utan att ligga upp o ner halva dan.. sen att hela buken spränger av avfall.. det kanske kommer?!

Vi får se hur dagen utvecklas, men om det går på rätt håll kanske jag slipper åka ner till sjukan igen imorgon.. annars blir det en visit dit trots allt - på Anders födelsedag.. stackarn!!

Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar