fredag 20 maj 2011

SNS- dag två och gud vilken värk!

Igår var inte den bästa dagen i mitt liv. Tvärtom. Fy fan va ont jag hade! Trodde ett tag att jag verkligen skulle explodera. Kunde inte andas normalt det tog emot på alla håll. Ändå stoppar man i sig mat som vanligt o tror att det bara ska lösa sig. Det gjorde det inte.

Fick ta resulax nummer två på kvällen för att över huvud taget stå ut. Tog ca fem minuter så kunde jag faktiskt rusa på dass. Dock fick den inte med sig lika mycket den här gången och tokvärken ville inte ge sig. Inte uppsvälldheten heller, den blev nog snarare ännu sämre.

Sov apkasst inatt. Fick bort en del gaser men usch så jag mådde. Anders sov inge vidare heller..

Försökte få komma ner till Östra idag o ändra frekvensen, men fick kalla handen. De vill att jag "försöker stå ut" och inte "använder så mycket laxermedel" - ursäkta mig? Jag använder inte ens laxermedel (de tror fortfarande att resolor är ett laxermedel, bara en sån sak. Bra man har koll på sina patienter o vad de lider av o vilka mediciner de tar?!!) jag blir så arg..  först och främst stå ut? Låna min mage.. tre dar utan toa och mina tarmar.. det är fanimej inte nåt man bara "står ut med". Det är av denna anledning jag skulle fått min operation i stockholm, där de vet vad jag lider av och vad jag tar för dessa besvär - inte minst VARFÖR jag tar  de medel jag gör. I göteborg har de ingen koll. O verkar inte vilja skaffa sig koll heller.. det är ju liksom förnedrande att behöva fråga några som kan bättre..  URH!

Så, jag kom inte till Östra idag heller för jag ska ju "stå ut" över helgen o försöka undvika laxermedel.. just det.. om jag nu hade några såna, suck..

Har haft enormt ont i magen idag me. Vakna med amfibiemage (kan man kalla det så?) sprängvärkte.. tryckte i mig frukost. Vad ska man göra liksom..  fick sen sånt otroligt tryck i magen så jag försökte gå på dass (av mig själv) o ja, jag lyckades efter en lång stund klämma ur mig lite avföring men fan va ont det gjorde o tarmen ville med (det är därför jag tar resulax men detta har e ju ingen koll på på östra de vet ju inte om hela min historik... de ville bara operera mig för att slippa skicka mig till sthlm..) vilket gjorde att jag fick lägga ner.. tarmen skall stannar i kroppen inte hänga med ut. Så mycket fattar man i sthlm men i göteborg får man rådet att stå ut?!

Så jag försöker stå ut. Misstänker att det blir herr Resulax o jag idag igen o en uppsvälld jävlig mage på Anders 31årsdag. Har iaf fixat lite presenter.. ska se om jag kan slänga ihop nåt trevligt bakverk att fira med också.. jag är ju trots allt drottningen av sötsaker?!!

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar