lördag 28 maj 2011

Illamående

Det är lördag idag. 30 årskalas ikväll. Sett fram emot detta ett bra tag med förhoppningen om att kunna känna mig ok och kunna gå. Nu känns det lite mer tvivelaktigt. Vaknade med/av världens illamående. Man ska inte tro att man är frisk när man är sjuk?

Magen kanonvärker idag. Jordglob size XXL. Sitter o krummar magen, försöker få den att fatta att den ska gå på toa.. den verkar lida av kommunikationssvårigheter. Funderar starkt på att skicka den på kurs hos nån mental coach.. som kan få den att förstå att nyckeln till samarbete ligger i kommunikation.. utan kommunikation skiter sig det mesta. Så även min mage.

Poodles på radio! Jessica jublar.. "night of passion"... gammal favorit. Det var inte igår! Luv it. Simple as that. Många fina minnen till de där Pudellåtarna.. tänk att fina minnen har man gott om. Önskar jag kunde har ett lika okomplicerat liv nu som jag hade då, för många år sen. Det verkar smått omöjligt just nu. "one night of passion one night of hunger, my attraction is getting stronger" ja just det.

Så tillbaks till magen. Blev lite fast i Poodles där. Blir nog en brakfest ikväll kan jag tro. Många muskintresserade och mycket trevligt folk. Kan det bli tråkigt? Knappast. Om bara denna mage kunde förstå vad den håller på att göra mot mig. Förmodligen vet den redan det. O ger blanka fan i skiten. Man kan bli arg för mindre.

Håller tummar o tår att det skall bli en sån där dag som bara tar mig med storm o kommer med en överraskning som heter duga. En mage som lyssnar på resten av min kropp.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Må hända att det är en idiotisk fråga och något du försökt många gånger om, men har du provat att sätta upp fötterna på jättehög pall när du sitter på toa? Ja alltså, verkligen hög pall så att fötterna i princip är i höjd med sitsen, och sitta där ett tag å vänta?;) Det var iaf det som brukade hjälpa lite för mig de få gångerna det kom ut nåt automatiskt (innan jag opererades alltså), när det hade stannat ovanför ändtarmen precis, sitta där å glo eller läsa tidningen i nån timme. Annars väntar jag precis som du på en överaskning idag. Tokstopp i hela tarmen, å jag tänker inte ta några droppar, för jag vet att det blir ännu värre därefter, även om det löser för stunden.. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Halloj gumman! Tack för alla dina tips.. om det är någons tips jag lyssnar på är det de som kommer från dig, för du vet ju vad jag talar om.. jo, jag har testat "fötterna i högt läge" position även om jag inte haft nån pall (element funkar de med ibland ;)) väntar dock fortf på mirakel.. skam den som ger sig. . tokstopp du med?? Ajaj då vi verkar va själsfränder du o jag.. hoppas det löser sig UTAN DROPPAR!! Kramar !

    SvaraRadera