söndag 1 maj 2011

ONT I MAGEN!!

Den vill inte vara på min sida idag heller - magen alltå. Nog för att jag inte känner mig full idag, som jag gjorde hela dagen igår - men jag har en jävulsmage att tampas med! En lång guppig promenad runt slingan vid Sundsby Säteri fick inte bukt med problemet. Massa gas, massa instängd diarré. :( Ser fortfarande inte fram emot dansen - men jag ska se till att släpa mig dit ändå på nåt sätt.

Orolig för min lille älskling också. Nu pratar jag om Tuffe. Han har inte varit sig själv sista veckan, är slö och vill inte vara ute o gå.. vill bli buren, vill inte äta.. det där mönstret känner vi igen från förra året (vid samma tidpunkt dessutom!) och det slutade inte så bra den gången.. blev en lång jobbig sommar med massa hemska veterinärbesök och sex utrdagna tänder på min lille krake.. vill inte vara med om det i år igen! Det var en gång för mycket. Orkar inte igen. Vare sig han eller jag. Men jag har nog inget annat val än att ta honom med till veterinären i veckan igen och kolla upp vad som är galet den här gången..att det aldrig kan ta slut?

Tuffe igår, i vattnet vid Stenungsön.

Nog för att han har månag likheter med mig min lille parvel, men kna han inte bara få vara frisk och lycklig istället för att plågas av massa åkommor som kräver medicinering och hemska veterinärbesök? Om han nu ska plocka upp mina energier hade jag önskat att han valt att plocka upp de positiva o inte de negativa som trycker ner honom i skorna. Känner mig nästan lite skyldig. Kan man låta bli att sända ut negativa energier och hålla sig till de positiva?? Önskar honom inget annat. Skär i hjärtat att se honom sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar