lördag 7 maj 2011

Kollodialt silver

En sak är säker: Silvret är bra för nåt! Jag har använt det som descinfektionsmedel på utslag i ansiktet och för att göra rent sår - resultaten har inte låtit vänta på sig. Infektionen har mer eller mindre lagt sig direkt. Inte på minuten och inte på timmen men på ett par timmar. Vad säger det? Bättre på att döda bakterier än sprit i alla fall!!

Magen då? Första reaktionen var värk. Andra.. värken lade sig och blev mer på normal värknivå. Jag förmodar att det tar ett tag innan jag märker effekt på ev svampar och dylikt som frodas i min tarmkanal! Dessa är ju inte direkt kända för att vara lätta att ta kål på. Urk.

Vi får väl se vad som händer. Men intressant är det. Att man märker sån stor skillnad på så kort tid då man använder det på sår! Säg vad ni vill livsmedelsverket men i min egen lilla värld har jag redan bevisat för mig själv att silver faktiskt är bättre, bra mycket bättre att ta kål på bakterier än vad normala "medel från apoteket" är! Godkända eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar