söndag 31 mars 2013

Bra barnmat

Hittade den här bloggen idag (som handlar om bra barnmat och hur man själv kan "tillverka" den åt sina barn). Eftersom jag ända sedan Olivia föddes lagat den mesta maten själv (sedan jag slutade amma henne vill säga) och det krävs en del fantasi för att uppfylla den här damens krav på smak och konsistens tyckte jag att det kunde vara trevligt med lite nya influenser. Har ännu inte testat några av recepten på den här bloggen, utan kör mest mina egna (baserade på den mat vi äter i vårt hushåll med undantag av vissa kryddor, honung, salt osv) recept. Vill ju att vår dotter skall lära sig att tycka om och äta den mat vi äter själva. Det verkar inte vara några problems. De uppstår när vi vid några tillfällen planerat dåligt och haft slut på hemgjord barnmat - då kommer bebismaten på burk upp snabbare än den hann landa på hennes tunga.. huu..

Det här är en blogg som handlar om hälsosam barnmat. Jag gillar det. Tänket är helt rätt. Traditionell barnmat på burk känns mer som utspädd gojja blandat med konsistensgivare. Även om jag inte gillar eller sympatiserar med allt (kör på mitt måtto, lagom av allt ;-)) så tycker jag ändå det verkar som en sund blogg. Besök den om du är nyfiken!

http://brabarnmat.se/about/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar