måndag 18 mars 2013

Vilken jävla natt och vilken fantastiskt jobbig morgon

Jag mådde inte bra igår. Det blev inte bättre under kvällen heller. Magen började tokstrejka redan under förmiddagen, men eftersom jag bestämt att jag skulle klara dagen på fyra medel och inte fler så gick det käpprätt åt pipsvängen med allt. Vet i och för sig inte om det blivit bättre om jag tagit fler medel eller om det bara gasat upp sig mer, men hur som helst var valet jag gjorde inte något bra val.

Mamma kom hit och käkade lite med oss på eftermiddagen eftersom vi bjudit in både henne och svärföräldrarna på middag men svärföräldrarna var sjuka. Mycket mat som behövde ätas upp med andra ord, eftersom middagen redan var förberedd innan vi fick reda på att de var sjuka.

Hur som helst. Mat i magen med redan urkasst utgångsläge betydde ännu mer värk som dessutom inte gav sig under kvällen. Mådde fan rent utsagt. Gick inte att trycka ut luft, magen bara växte i omfång och när jag la mig vid nio spenderade jag en och en halv timme i sängen med att försöka massera bort värken. Det gick inte alls. Hade jag kunnat ta till brädan hade jag lagt mig på den men med operationssår i ryggen och skinkan går det ju inte...  dessutom en av de förbjudna ställningarna för min del just nu...  panik!

Sov inte mycket inatt. Till råga på allt började min käke (som jag haft problem med sedan i onsdags, men som jag trodde skulle ge med sig av sig själv) strula ännu mer och inatt hade jag sån värk att jag knappt kunde öppna munnen utan att grina av smärta. Ipren löste den värsta biten, men jag kände fortfarande av det. Bestämde att jag ska ta mig till läkaren idag för att se om jag kan få något för det eftersom magen är katastrof och den kan de inte göra något åt.. men käksmärtorna kanske går att behandla. Då tackar jag och tar emot. Det är lite väl mycket just nu. Mer värk än vad jag känner att jag klarar av och när vi dessutom skall resa bort i några dar på andra sjukbesök valde jag att göra något nu, innan det blir ännu värre.. så i eftermiddag blir det besök på VC. Fantastiskt kul. Not.

När jag ändå var i farten bestämde jag mig även för att ringa gyn och be om tid till deras läkare så jag kan få hjälp med denna överjävliga värk kring mens och ägglossning. Fick en tid i början av april. Bättre sent än aldrig. Det är ju i alla fall inom tre månader.. man får se det så?

Nu på morgonen är magen ren o skär katastrof. Värk som bara den. Uppblåst, stort..  kreveringsvarning. Kämpar för att kunna klämma ur mig något innan jag tar medel men vi får väl se hur det går med de. Känns definitivt inte som min dag idag. Blir med andra ord en fantastisk bilresa på femtio mil imorgon.. :-/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar