fredag 1 mars 2013

En ganska bra dag trots allt

Idag har livet varit lite lättare att leva för min del. Efter den där toapersen imorse (jag stannade vid en resulax efter det, wow!) med sprängvärk några timmar efter så artade dagen sig ganska bra. En solig morgonpromenad avlöstes av en lunchsojakorv med besök av mamma. Det skulle egentligen ha blivit preimärgrill på altanen i solen, men solen hade visst andra planer. Alltså blev det kokkorv och innemys istället. Följt av en promenad i solen, eftersom solen bestämde sig för att besöka oss lite senare på eftermiddagen.

SÅ SKÖNT det var att komma ut. Längsta promenaden jag tagit på länge. Gud vad jag saknat det! Jag som alltid promenerat så mycket. Det har blivit lite väl lite av den varan på sistone. Av många anledningar. Men idag tillät både mage, väder och hundar (samt en halvsovande liten tjej) en längre promenad och det är jag grymt tacksam över. Så skönt det var! Besökte min pappa vid graven och kom hem som en lite mer harmonisk människa. Var värd några chokladbitar tycker jag. Idag med. :) Är svag för mörk choklad, det är bara att konstatera. Men det sägs ju att choklad är detsamma som lyckopiller så jag får väl skylla på det om inte annat. Jag blir lite extra lycklig av choklad (och förmodligen några kilo tyngre på kuppen ;-) och då är det värt det alla gånger! Vad gör man inte för att må lite bättre i sinnet? :)

Nu är det eftermiddag och magen har som vanligt ballat ur igen. MEN jag ska inte klaga. Den har hållit sig förvånansvärt bra jämfört med övriga dagar sedan operationen och det är jag glad över. Nu är jag inne på resulax nummer två under eftermiddagen eftersom en inte räckte för att få värken att släppa. Hoppas jag inte gjort fel val idag för det är ju alltid en chansning det där. Det kan bli så mycket bättre om jag får trycket och värken att släppa (om medlet funkar). Funkar det däremot inte utan fastnar blir helvetet värre än innan. Det är inte alltid rätt att veta, men man får gå lite på magkänslan där. I dubbel bemärkelse. 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra att du haft en "bra" dag. Sådana dagar är guld värda då det ger boosten att orka lite till . Hoppas du kommer få mer och mer sådana dagar nu efter din operation det är du värd gånger 1000 efter jag läst du gått igenom. Önskar dig en toppen helg och med massa massa sol =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cattis! Det hoppas jag med :) Inte samma aha-effekt idag dock. Inte än i alla fall. Maghugg och dessa toksmärtor, två besök på dass men inga kompletta tömningar. Två klysmor idag är i alla fall bättre än normala 6-7 st på en morgon... igår var det dock bara en.. jises, himmelrike! I min värld alltså.. ;-)

      Radera