torsdag 14 mars 2013

Första toabesöket efter programbyte

Fy fan vilken dag det var igår. Magen mådde allt annat än prima och humöret formades efter det. Var en bitch med andra ord. Avskyr att vara en bitch och ändå kan jag inte låta bli.. när jag mår sådär riktigt jävligt. Då vill jag helst att folk skall slippa ha med mig att göra, eftersom det hoppar små grodor ur munnen på mig trots att jag försöker hålla dem inne. Borde väl gräva mig en liten bunker där jag stänger in mig själv när jag blir sån där. Nåja, det är tur jag har en familj som känner mig och vet varför och när jag blir sån där. En familj som lärt sig bortse från mina små klavertramp. Tack för att ni finns!!!

Hur som helst. Mådde som sagt apa igår. Magen stor och sprängvärkande. Tokjäsig. Inget ville hjälpa. Räknade lite i min kalender och insåg att det kan röra sig om ägglossning (återigen, det känns ju som jag inte gör annat än släpper ägg och har mens suck!) vilket gör att jag blir ett monster både inom och utombords. Magen mår sämre än nånsin under den här perioden. Har dessutom eskalerat sista månaderna och det verkar inte vara något undantag den här gången. Att jag fått små härliga kliande blemmor i fejjan igen talar väl sitt tydliga språk. Det bara måste ju röra sig om ägglossning??? Lite svårt att veta med säkerhet dock eftersom jag inte har den mest regelbundna av cykler...  men vad kan man vänta sig efter att ha varit utan mens i över tio år, bli på tjocken på första fungerande cykeln och sen få den tillbaks ett halvår efter förlossningen lite drygt? Det är väl bara att gilla läget antar jag. Dessa hormoner!!!

Natten var hemsk. Magen tokade sig som sjutton och ville inte ge sig. Steg upp med en badboll till mage imorse och att äta frukost på den grunden är inte jättekul. Var det inte överfullt innan så blir det det garanterat.

Kör vidare på en movicol morgon och en kväll samt en tarmslim på kvällen. Tar mina homeopatpiller och droppar fast jag inte vet om de gör nån skillnad egentligen. Den som lever får se. Jag måste ju ge det en chans för att veta.

Idag var första gången sedan jag bytte program som jag kunde gå på toa efter en massa magvärk och både promenad och cykel. Kunde dock inte tömma tarmen och är nu inne på medel nummer två idag. Har bestämt mig för att försöka hålla mig till max fyra per dag, vilket är en minskning med hälften jämfört med före sns. Det får man ju se som ett framsteg, men samtidigt är både värk och jäsningar värre än innan. Man får se till det lilla. När jag får tömt tarmen ordentligt blir den bättre tömd än innan på färre medel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar