lördag 2 mars 2013

Drömmen om att gå på dass

Vi fortsätter på det här temat. Jag fortsätter på det här temat. Gå på dass-temat alltså. Igår blev det totalt tre resulax jämfört med "normala" (i min värld) ca 6-7 varje morgon följt av 3 varje em... för att över huvud taget gå runt rent magmässigt. Det sista medlet igår, det på em skulle jag skippat. Fick ur mig en del på medel nummer 1 men tarmen ville inte ge sig rent värk,spänn,uppspäntmässigt så jag bestämde mig för att försöka bli av med den värken med ett medel till. Igår var det fel val. Så svårt att avgöra det där, men jag kände det nästan på mig innan. Skulle lyssnat på min intuition. Det första man tänker blir ju oftast rätt.. det andra blir oftast fel. Men ibland är det medel nummer två som gör den stora skillnaden åt det positiva hållet om det första inte ger tillräcklig lindring. Igår blev det dock tokfel. Det fastnade. Spenderade stor del av tidiga kvällen och efter maten med att försöka pressa ut det med våld. Ingen hit. Kan ju inte knåda magen som jag brukar eftersom jag inte får kröka ryggen på det där viset som jag normalt gör.

Oavsett var det en bra dag igår. Fick en ganska härlig förmiddag och några ipren löste den värsta värken. Att dessutom börja dagen med att gå på dass bara sådär var ju en ren hit för min del. Kramperna och smärtorna det medförde var dock inte en lika stor hit.

Idag har det blivit två resulax efter två kramptarmtömningar, som var långt ifrån lika stora som den igår men de kom i alla fall av sig själva- efter en morgonpromenad och massa huggsmärtor i buken. Gällde att tajma in dem på sekunden för att få ut nåt, men bara det att något kom ut.. Jag får se det som ett bra tecken .Ett medel hjälpte inte idag men två gjorde den stora skillnaden just på den fronten. Idag var det alltså helt rätt beslut att ta ett till. Hur ska man veta? Är det invaginationen som spränger ut och orskar dessa kramper eller är det mer skit som måste ut? Det värker på samma ställe. Hur som haver. Jag har några timmar på mig nu, max, när jag mår som bäst. Tänkte utnyttja dem till att träffa mina nära och kära och försöka ta oss iväg på en liten utflykt hela familjen. Jag hoppas det håller och att lillan inte blir åksjuk idag igen! :(

Kör fortfarande på program numero 2, styrka 2,8 och jag tog två tarmslim innan jag la mig igår, en movicol junior idag och ja dessa två medel nu på morgonen efter de första två spontana tömningarna efter frukost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar