fredag 8 mars 2013

Uppdatering gårdagen och hittils idag

Det slutade på tre resulax, två tarmslim och en kopp örtte för matsmältningsbesvär igår. Blev tarmen bra? Svar nej. Blev den bättre? Svar nej. Det mest positiva var att jag hade en rätt bra förmiddag efter att jag fått tömt tarmen ganska bra på morgonen. Först ett "relativt" spontant tömningsförsök där jag fick ur mig en hel del, men inte tillräckligt för att bli av med min värk. Ett medel senare och jag kände mig faktiskt mycket bättre i magen. Eller ja, allt är relativt, men bättre än innan jag tog det och det är ju det läget jag får utgå ifrån.

Under eftermiddagen bestämde jag mig för att lägga mig ner och vila en stund. Bad mistake! Tarmen körde igång något så in i hästväg och höll på så resten av kvällen. Lät och körde som ett jäkla vattenfall och trots att jag knådade och knådade min arma mage (så att skinnet blev sönderskavt) så ville den inte ge med sig.

Idag uteblev den där efterlängtade tömningen. Fick ta till resulax direkt och det trots att jag haft både maghugg och tagit mina tarmslim igår. Fick samtal från FK idag också som stressade över operationsresultat. Jag var ärlig,. som vanligt, och berättade hur läget ser ut. Att jag fortfarande mår skit, att apparaten ännu inte uppfyllt efterlängtad funktion och att jag har många läkarbesök framför mig som förhoppningsvis skall leda till någon form av förbättring. Vi bestämde att höras igen om en månad. Jag hoppas att jag åtminstone har lite mindre värk då och att tarmfunktionen gått mer åt rätt håll än åt fel. Den som lever får (som vanligt) se.

Idag är det fredag och det har gått två veckor sedan operationen. Bestämde mig att inte ringa den otrevliga sköterskan på Östra idag utan ta mina synpunkter och klagomål face to face när vi ses i nästa vecka istället. Det blir svårare att prata bort mig då. Går i alla fall inte att slänga luren i örat på mig. Fick även hem mina nybeställda baggyjeans. Jag är egentligen ingen baggytjej, men eftersom mina vanliga byxor klämmer åt på fel ställe just nu och jag tröttnat på att springa omkring i mina gravidbyxor bestämde jag mig för att skaffa ett par stora brallor som faktiskt är ämnade att vara stora utan att det ser konstigt ut. Bättre än mysbrallor i alla fall. Jag verkar ju ha bott i dem sista halvåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar