torsdag 7 mars 2013

Två veckor sen sns imorgon...

O det firar jag med ett dassbesök den här morgonen! Yihooo! Ok, det gick inte smärtfritt. Det gick inte helt utan hjälp  (jag tog till två tarmslim -men ingen movicol- och använde min cykel samt en hundpromenad imorse innan det ville ge med sig och värken var ENORM. Ungefär lika stor som min mage var innan toabesöket.. hemskt!) men det gick tillslut. Bara en sån sak. Jag tar varje litet steg i rätt riktning som något positivt.

Hade dock en satans kväll igår..  bubblet fastnade långt uppe i tarmen och orsakade värk och smärta och illamående. Ännu en tidig kväll i säng med andra ord. O ännu en natt med en grinig och kinkig liten tjej. Gaser i magen.. känns det igen? Stackarn. Lider så med henne! Hon har inte förtjänat det där helvetet. Jag hade hoppats att hon skulle slippa den biten...


Det stannade på fyra resulax igår, vilket var en mer än jag hade hoppats på men mindre än befarat. Hade dock behövt fler för att få magen i bra skick. Rotat fram min lilla bulb från kirurgen på Huddinge och funderar på att testa den igen.. liten mix av resulax och vatten kanske? Men bara minimalt eftersom det annars stiger uppåt i tarmen och ställer till mer jävulskap än det gör nytta.

Har än så länge bara tagit en resulax men vet att det kommer bli fler under dagen. Jag är i alla fall nöjd med toabesök före medel idag och inte tvärtom.

Skall försöka ringa kolorektal på Östra också eftersom de skrivit fel diagnoskod i mina journaler. Tvärt emot vad jag lider av, vilket inte alls är ok med tanke på min sjukdomshistoria och allt dessa papper kan ställa till med. Man kan ju undra vad de håller på med om de inte ens har koll på vad jag lider av... inte konstigt att de behöver sina egna utredningar för att få saker o ting att funka som de vill.. huu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar