måndag 18 mars 2013

Det ger sig inte :(

Den här värken verkar inte veta gränser. Den ger sig ta mig fan inte. Ursäkta språket men jag börjar bli smått galen här känner jag. FY FAN! Var på vårdcentralen tidigare idag, som jag berättade i mitt tidigare inlägg idag. Varför åker man ens dit? Alltså, jag visste ju redan från början att det inte skulle ge så mycket men ingenting- återigen? Jag blir så trött. Först bokar man besök mitt i natten för att man har sån värk att man lipar. Sen kommer man dit, före avtalad tid, man får sitta och vänta i över tjugo minuter på en läkare som "gissar" och frågar om jag vet vad det är för fel på mig. Tittar lite i mina tidigare journaler o nämner att jag har en "konstig tarm". Konstig? Jo, man tackar. Jag vet.

Man opererar inte in en nervstimulator i ryggraden för att man har en bra tarm. Man åker inte till Huddinge flera gånger om året (över femtio mil) för att träffa en läkare som fattar när majoriteten av de läkare som finns tillgängliga INTE gör det. Man utsätter sig inte för alla de här överjävliga undersökningarna som både är förnedrande och gör ont. Man är inte sjukskriven och tar inte hjälp av sin 65+ åriga mamma varje dag. Nej, om man mår bra och har en BRA tarm då lever man förmodligen ett lite mer normalt liv än vad jag gör. Man besöker kanske läkaren lite mer ofta för andra åkommor, såna där som normala människor lider av, istället för att dra sig för att åka dit för allt annat än det som gäller magen...  Blir bara så less.

"det är förmodligen en käkledsinflammation" "svårt att säga, men fortsätt med värktabletter någon vecka till och återkom ifall det inte ger sig" Jaha.. jo, jag kunde gissat mig till det själv. Det var därför jag ringde och rådfrågade kvinnan på 1177 som rådde mig att uppsöka läkare och inte experimentera med det här själv. Nästa gång väljer jag nog att följa min egen intuition istället. Slipper lägga tid på att sitta o vänta på läkare som vare sig har tid eller lust att ta reda på vad för problem jag lider av och slipper betala de extra kronorna det trots allt kostar att ta mig till vårdcentralen. Dessutom slipper jag bli så förbaskat irriterad på dem. Bara en sån sak. Ah, jag var tvungen att spy lite galla.

Mår rent utsagt apa idag. Tarmen bara värker. Vill inte ge med sig en tum. Bådar inge vidare inför morgondagen. Sån här värk får jag bara inte ha.. måste dessutom få sova lite inatt annars kreverar jag. Snälla, snälla kropp samarbeta lite med mig. Jag begär inte så mycket, men jag vore glad om den önskan kunde bli uppfylld. Om så bara en kort tid. Every little helps... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar