lördag 9 mars 2013

Tokvärk!

Det där programmet, nummer 1, är nog inte så bra för mig. Magen har spänt ut som en jag vet inte vad, gravid elefant? Eller som om en gravid elefant vill ut genom bukväggen. Nåt i den stilen. Både ser ut och känns så. När maken rynkar på näsan och säger "det där ser faktiskt inte bra ut" (han har ju sett det mesta vad gäller format min mage befunnit sig i) då är det nog inte jättebra. Nej, det känns inte så i alla fall. Har idag proppar i mig alla möjliga magpreparat jag haft hemma (vissa har jag tom fått googla mig till för att komma ihåg vad de skall vara bra för) men inget av dem har hjälpt mig det minsta. Tog en påse movicol (som jag ju låtit bli några dagar nu..) nu på eftermiddagen i ren desperation. För att få något att hända. Om det hjälper? Återstår att se. Men just nu är det allt annat än bra. Det här programmet var ju det först jag fick, och magen var käpprätt åt skogen i flera dar då... jag trodde det berodde på mensen, men när jag nu får samma symtom igen..  då börjar jag ju fundera.

Varit ute o promenerat idag i spåret. Inte den bästa idén vi kommit på ska jag erkänna. Det var ganska isigt och med tanke på att plötsliga rörelser och rörelser kroppen inte är förberedd på hör till de sämre jag kan göra just nu var det väl inte ett helt optimalt promenadval. Kändes i ryggen efteråt dessutom. Var dock väldigt fint däruppe och relativt skyddat från vinden. Hundarna gillade det och lillan med. Hon slocknade i vagnen efter bara tio minuter. Sånt gillar jag! :)

Har förberett kvällens middag men just nu fasar jag för hur jag ska få ner den. Det är återigen jag, cykeln och  herr Resulax som väntar på mig. Får hoppas den hjälper mer nu än den gjorde imorse. Fyyy... man ska inte ha såhär ont :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar