måndag 4 mars 2013

Bakslag med tokjäsningar :(

Var ju ganska positiv till toabesöket imorse. Tog bara ett medel, precis som jag hade bestämt mig för, men i ärlighetens namn skulle jag nog tagit ett till. Drogs med molvärk och denna uppspända buk hela förmiddagen. En uppspändhet som senare spred sig till mellangärdet där den orsakade världens kramp. Fy. Åt mat och självfallet blev det värre.

Kämpat med tokjäsningar (gaser from hell) hela eftermiddagen men nu, efter två timmar på min cykel ca har jag gett upp. Tog en resulax och det dröjte inte länge innan jag fick ur mig massa uppjäst gojja. Dock spände magen upp direkt igen och jag bestämde mig för att inte vänta utan ta ett medel till. Förmodligen blev det medlet den här dagens bakslag nummer två. Verkar inte som det vill ut, utan har fastnat och gasar upp sig tillsammans med den övriga jäsgojjan i tarmen. Fy!  Tänk om man ändå hade kunnat få en eftermiddag med en lugn mage! :(

Lillans feber håller i sig och hon äter fortsatt dåligt. Pratat med BVC men fick inga direkta svar på frågan angående illamående och postafen. Vår bvc kontakt skulle tala med barnläkaren imorgon (vilket jag också ska) och fråga henne då. Jag hoppas det är tänder som spökar och inget annat som kräver sjukhusbesök. Det har vi haft nog av i den här familjen och jag vill skona min lilla så mycket som möjligt från den där miljön. Jag trivs inge vidare i den själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar