måndag 11 mars 2013

En solig morgon

Försöker börja med det positiva. Solen skiner idag. Det blåser inte. Bara en sån sak. Lillan somnade om igen när hon vaknade redan vid halv fem och vi fick ligga kvar i sängen ända till fem i sju. Jihoo! Tja, något i den stilen. Maken kom iväg i bra tid till jobbet idag, vilket borde innebära att han inte är alltför sen hem. Han jobbar ju "bara" 75% för tillfället för att kunna komma hem lite tidigare och avlösa min mamma som hjälper mig mer än nånsin med lillan nu efter operationen. Nog för att jag lyfter mer än vad jag kanske borde, men jag försöker i alla fall tänka på HUR jag lyfter och att inte lyfta för mycket. Undviker ex blöjbyten som innebär att man böjer sig framåt, att lyfta lillan ur bilen och så vidare och så vidare. Dammsuga! Det får maken göra. Jag tror inte han är helt nöjd med den arbetsuppgiften faktiskt. Han har på de här veckorna insett att det inte räcker att köra över golven en gång i veckan för att det skall se någorlunda rent ut... :) det är inte bara en nackdel för gubben att vara hemma och göra skitgöra *S*. Nä, nu var jag elak. Men det är nog ganska nyttigt för alla parter. Inte minst för lillan som får träffa sin pappa så mycket mer. Men, det är ju, som med det mesta annat, bara för en relativt kort period. 

Så, det negativa då. Ingen magreaktion ännu. Inte åt det positiva håller i alla fall. Väntar på att något skall hända, men det ser inte jätteljust ut. Tagit två movicol nu. En påse morgon och en påse kväll. En tarmslim istället för två. Försöker förändra något och se om det kan göra någon skillnad. Inser att jag skurit ner på tok för mycket mediciner på alldeles för kort tid. Försöker hitta nån form av balans, men det är lättare sagt än gjort. Värk. Denna jävliga värk! Hälften hade räckt. 

Kör vidare på mina homeopatdroppar och hoppas de skall hjälpa mig hantera värken även idag. Startade dagen med min hemlagade yoghurt också, lite syrlig men ändå betydligt bättre än tidigare försök. Kändes nyttig! Vi får väl se.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar