fredag 29 mars 2013

ONT!

Den här dagen börjar inte som jag hade tänkt mig. Jag hade hoppats på att få må lite bra. Att den förbaskade inolaxolen (hur kunde jag gå på den niten igen?!) skulle fungera den här gången. Ihop med movicol junior och sns:en alltså -men det verkar inte bättre än att den stoppat upp tarmen ännu mer. Hela magen är nu stenhård och rund. Inte bara nedre delen, under naveln, som brukar vara stenhård när det blir såhär utan hela förbaskade magen från mellangärdet o ner. Svårt att andas. Värker. Fy fan. Usch, vad jag ångrar att jag över huvud taget testade det där igen. Men jag måste väl ge det några dar till för att inte (återigen) få höra att ja inte gett det en ärlig chans..  Det är lätt att säga när magen värker så man håller på att krevera och har svårt att över huvud taget ta sig igenom dagen. Man utsätter sig inte för sånt här frivilligt precis. Eller jo, det var ju precis just det jag gjorde. I förhoppning om att det skulle funka lite bättre den här gången... think nicht!  :( 

Hur som helst. Stängde av apparaten inatt med. Tog ingen tarmslim igår utan bytte ut mot en inolaxol på morgonen i kombination med två påsar movicol junior morgon och kväll. Nu kämpar jag med att försöka få igång tarmen eftersom jag tvivlar på att medel kommer ta denna värk om tarmen inte sätter igång lite själv först.

Skall ha besök av faster och farbror från Strängnäs här i eftermiddag också .Eller ja, eftermiddag och eftermiddag. Rent tidsmässigt räknas det väl till eftermiddag, men i min värld är det mer "mitt på dagen" Lunch. Något i den stilen. Eftermiddag räknar jag nog mer som tre..? Eller något i den stilen .Tre till fem. Sen är det kväll. I min värld alltså. Har lovat att bjussa på våfflor, vilket jag ångrar lite grann. Har inte gjort våfflor på flera år så jag är lite ringrostig kan man väl säga. Nåja, det kan väl inte bli annat än helt fantastiskt gott.. öööh? :) Kanske gillar Olivia våfflor? Det är ju värt ett försök i alla fall. Hennes matvanor har ju inte varit de bästa på sistone. Hon gillar sin mammas (min) mat. Från min tallrik. Annars kan det lätt vara. Nåja, hundmaten verkar rätt attraktiv också..  

Chokladmoussen jag gjorde igår blev i alla fall otroligt god. Hade lätt kunnat smäcka i mig två portioner men med min fantastiska karaktär (not!) lyckades jag hålla mig till en. Eloge för det va? ;-) Betyder alltså att jag har två små skålar kvar till ikväll. Ser jag fram emot. Inbillar mig att den där moussen är bra mycket bättre än syntetiska påskägg i alla fall :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar