torsdag 28 mars 2013

Ny taktik

Jag har testat en ny taktik idag. Stängt av min sns under natten och satt på den igen nu på morgonen. Fortsätter med en inolaxol, fyra movicol men uteslöt igår tarmslim. Vi får se vad som händer under dagen. Hittils idag ett liiiiitet toabesök med småpinnig avföring som inte vill lämna kroppen (kommer få ta till mina medel snart) men i alla fall bättre än inget. Man får vara glad för det lilla, men man önskar ju att det skulle fungera som det var tänkt..  Får testa detta några dagar och se om det blir någon skillnad. Igår var jag ute och handlade då vi inte fick ihop det med tider och allt här hemma (dumt!) och lyfte nog för tungt även om jag gjorde mitt bästa för att undvika både det och att böja mig. Böjde knäna istället.. men tydligen tog mina snitt stryk ändå för det har gjort ont sedan dess. Extra ont. Det större snittet är ganska rött och ömmar idag. Så dumt av mig. Det är lätt att vara efterklok. Jag tyckte det gått lång tid, men tydligen inte tillräckligt länge än.

Min lilla docka lärde sig för några dagar sedan att ställa sig i sängen och roar sig just nu med att stå och sätta sig gång på gång. Hellre än att sova. Huu. Jaja, vad är väl en bal på slottet. Hon åt i alla fall skapligt imorse. Plaska i en mugg med vatten ökade tydligen aptiten nåt otroligt. Det gäller att vara uppfinningsrik! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar