lördag 30 mars 2013

Nytt program, bort med inolaxol!

Bestämde mig för att byta program på sns:en redan igår eftermiddag/kväll (ja, det där är ju relativt olika för alla vilken tid som är vad - alltså lämnar jag möjligheterna öppna är... ;-)). Det där sista programmet jag kört i en vecka nu har inte funkat nåt vidare (3) och det kändes inte som nån större mening att fortsätta. Borde känt någon form av förbättring vid det här laget, men icke. La samtidigt ner inolaxolen efter bara ett par dagar. Efter en extra koll i FASS inser jag plötsligt varför jag alltid lägger ner den när jag börjar och varför den inte funkar på mig. "skall inte användas vid förtränining i mag/tarmkanalen eller vid förslappad tarm.." man tackar. Varför får jag sån skit? Inte konstigt det tar bom stopp i mina redan överjävligt kassa tarm. Det blir som en jäkla gummipropp som sätter sig i vägen för allt. Så även igår.

Nu hamnar skiten i påsen med mediciner som tar raka vägen tillbaks till Apoteket. Kunde man få pant på såna där varor hade jag inte gjort av med lika mycket pengar på värdelösa mediciner. Huu.

Ägnade kvällen igår åt premiären av Let's Dance och lite fisktacos. Gott som vanligt, men magen höll inte med. Chokladmoussen gick ner den med fast man kan ju fråga sig hur bra det var med tanke på tarmstatus.

Idag är det påskafton och jag har ställt in mig på en jobbig dag men en förhoppningsvis hanterbar sådan. Gjort vad jag kan för att de förutsättningarna skall infalla. Vi får väl se hur det går. Två tarmslim, ingen inolaxol, fyra movicol o en "snäll" frukost. Bytt program till nummer två som dessvärre gör ont mellan benen när jag försöker höja den lite men men ..  jag testar och ser. Hur skall jag annars veta? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar