lördag 9 mars 2013

SCD yoghurt

Idag är min scd yoghurt klar för avsmakning. Stoppade in den i kylen för nån timme sedan, för avsvalning och tänkte provsmaka i eftermiddag när den fått rätt temperatur. Kanske använda som såsbas ikväll? Lagade en grymt god fylld kycklingfilé igår kväll och tänkte köra på nåt liknande ikväll. Det vill säga fylld kyckling igen, men med annorlunda fyllning. Omväxling förnöjer! Äpplepaj också tänkte jag.. är lite sugen på det ... det är ju trots allt lördag :) 

Solen lyser ute idag, det är en bra start. Men jag önskar att det hade blåst lite mindre så vi kunde sitta ute på vår sköna altan och njuta av vädret. När det blåser på det här viset kommer det år lite för mycket för att lillan skall uppskatta att sitta där och alla kläder man måste pälsa på sig tar bort lite av tjusningen med att sitta där. Jag hade ju tänkt mig en lunchfika i solen och det är svårt när man har vantar som är tre nummer för stora.Vantar som rymmer två andra par under. Men de fyller sin effekt. De är varma :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar