fredag 31 augusti 2012

Super glandin antipigment creme

Hm. Vet inte om jag skall skratta eller gråta över min senaste dumhet. Fick för mig att jag skulle testa en sån där flaska med antipigment creme super glandin bla bla bla (långt och fint namn ;)) som jag tidigare dragit mig från att testa. Kom inte ihåg varför men när den damp ner i lådan häromdagen insåg jag varför. Fruktsyror såklart! Jag tål ju inte dem. Inte i fejjan i alla fall. Om de här produkterna funkar bra på andra funkar de precis lika dåligt på mig.. alltså inte alls. De ställe snarare till det.

Nåja, snål som jag är när det gäller saker jag köpt så bestämde jag mig för att testa igår. Har kliat i fejjan hela dagen och blivit rött, torrare och irriterat. Massa små vätskiga blemmor har dykt upp dessutom .Satte det först inte i samband med cremen (hur dum får man vara?) utan tippade mer på en herxheimer reaktion av allt annat jag håller på med. Men.. varför skulle de dyka upp just i samma veva som jag testade den här cremen i fejjan?? Är ju otroligt känslig för hudcremer.. det finns ju en anledning till varför jag sällan byter när jag hittat en som funkar. Så dumt! Nu är jag övertygad om att huden är extra känslig och att en del av utslagen säkerligen kommer från mina andra experiment (kroppsliga sådana, dmso, oregano osv) men största boven i dramat just den här gången är nog faktiskt cremen. Så nu vet jag alltså inte hur jag skall göra. Låta snålheten bedra visheten eller helt enkelt ge bort den som med så många andra cremer jag köpt på mig och inte klarat av? Någonstans inbillar jag mig att "om jag bara vänjer mig..."  Som sagt. Vi får väl se vilket som segrar den här gången. Den ljusa eller den mörka sidan av mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar