lördag 18 augusti 2012

Kräftdags

Ikväll blir det kräftskivepremiär för vår lilla familj. Lite oroad är jag. Både för en kass mage (som trots allt varit lite bättre under förmiddagen, men nu har det börjat gå utför igen -såklart!) och för en lite halvgnällig lillan. Vet inte vad det är med henne just nu men jag antar att det är ännu ett sånt här litet språng. Hon har sovit ganska mycket de sista dagarna från att ha varit vaken i stort sett hela dagarna i ett par veckor - lite oroväckande för en mamma som oroar sig för allt! Sover hon inte är jag orolig för det och sover hon för mycket är det samma sak där. Tänk att man aldrig blir nöjd?!

Eftersom hon lärt sig mycket nya saker de sista dagarna och jobbat rätt mycket med att försöka ta sig upp till sittande, rulla runt och så vidare så antar jag att det tar på hennes krafter mer än vad det gjort att bara ligga på rygg och sprattla i babygymmet. Det är säkert bra på nåt vis men jag kan inte hjälpa att oroa mig!

Magen.. har fått sin andra behandling stricture heal idag. Lite mindre oregano olja nu på eftermiddagen då den brände så förbannat i mellangärdet tidigare idag. Dock har jag använt oreganon även i tarmen för att läka ut de sår som finns där. Jag hoppas det skall hjälpa! Den som lever får se..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar