lördag 25 augusti 2012

Mjölkprotein inte bra inte bra

Kom hem ganska sent igår eftermiddag. Var helt slut efter resan till Stockholm. En smärre pers även den. Lillan var dessutom ganska grinig sista timmarna, inte konstigt efter alla dessa timmar i bil och alla nya intryck!

Kanske var det på grund av detta som jag missade i planeringen. Eller vadå planeringen? Missade i min kontroll av råvaror. Min make hade köpt hem en ost som jag, av nån oförklarlig anledning, helt fått för mig att det var en pecorino ost (får) tydligen var detta inte fallet. Det upptäckte vi när han frågade vad jag haft på fisken..  det visade sig att det var nån form av parmesanost. Jises, fy fan. Där visste vi vad vi hade att vänta.

Hur som helst så blev inte reaktionen den värsta jag haft. Kan bero på att täcket med ost var väldigt litet och att jag dessutom hade magen full av massa annat. Slapp kallsvettningarna och svullnaden av tungan men fy fan vilka magsmärtor jag hade när jag gick och la mig. Kvalitetssömn var inte att tänka på inatt heller med andra ord.. :-/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar