onsdag 29 augusti 2012

Operation skjuts framåt..

Som det ser ut nu kommer min planerade operation att skjutas framåt några månader. Detta på grund av att botox försämrar utgångsläget för att träffa rätt med de elektroder man skall placera i ryggraden. Botox slår ut de nerver som man behöver få reaktion ifrån. Tråkigt att dessa två behandlingar skulle krocka, men jag kunde inte gå med dessa enorma tarmkramper längre och sprickorna som bara blivit värre sista halvåret behövde definitivt behandlas på nåt sätt. Nu kör jag på från båda håll, med botoxet jag fick förra veckan och nitrosalvan lokalt. Hittils inte märkt nån större effekt men jag hoppas den kommer!

Tråkigt att behöva skjuta operationen framåt, men om utgångsläget är sämre när man fått botox och ingen kan garantera att det blir rätt, vad gör man inte? Kirurgerna kan inte garantera att de hittar rätt nerver och ingen vet vad som händer då. Hur tråkigt det än är att behöva skjuta den framåt och återigen behöva vänta och oroa sig måste man ju utgå från ett resultat som skall bli så bra som möjligt och inte bara se det som något som skall göras för att få det gjort?

Har våndats över detta då jag själ fick välja hur jag ville göra eftersom kirurgerna själva inte har några vetenskapliga direktiv att gå på i det här fallet. Sns och botox är inget man kombinerat förr. Känns förjävligt eftersom hela grejen plötsligt vilar i mina händer och jag är ju ingen jäkla läkare.. :( får alltså lyssna på magkänslan (även om den vill ha detta ur världen o förhoppningsvis kunna må lite bättre?) och lägga det på framtiden. En sisådär tre månader talar de om, innan effekten av botox lagt sig. Känns både vemodigt och skönt att ha fattat det där beslutet i alla fall. Jag vet inte vilket annars som skulle vara det rätta? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar