måndag 6 augusti 2012

Jobbiga jävulska natt

Det var en tuff natt inatt. Fy fan säger jag bara. Maken var iväg och fiskade (årets första fisketur för vår del av släkten) tillsammans med min bror, brorson och mamma medan jag o lillan stannade hemma med Tuffe och hade en myskväll. Eller tja, tanken var att vi skulle haft en myskväll. Dessvärre fick vi in en massa getingar på balkongen, vilket gjorde det näst intill omöjligt att sitta där - det var dessutom på tok för varmt för lilltjejen då solen envisades med att kika in mellan mellanrummen på de opraktiska bambugardiner vi köpt  i just det avseendet. Nog för att de är bra som insynsskydd, men mot värmen och solen.. nja..  de var nog av en billigare kvalisort!! Fick alltså, det fina vädret till trots, spendera mestadelen av kvällen i soffan.

Tuffe vägrade gå på vår lilla kvällspromenad så det blev en liten maktkamp även där. Magen var åt skogen redan innan maken åkte och den blev inte direkt bättre under kvällen. Jag skötte mig faktiskt exemplariskt rent magmässigt men det hjälpte inte ett smack igår. Tog även ett sent pass på brädan men som sagt.. det hjälpte inte. Magen molvärkte, jäste och var allmänt i upprorstillstånd. Bubblade hela natten.

Hade lite sjå att få lillan att komma till ro (inte minst pga de kamazakigetingar som envisades med att komma in i lägenheten som jag tvingades mörda framför ögonen på henne!) och sova för hon vaknade hela tiden. Slutade med att jag la henne på min arm i soffan så hon fick gosa in sig i armbålan och då somnade hon bums. Lite svårt att röra sig bara.. så det blev vår kväll..  myspys men fy fan vad magen inte mådde det minsta bra.. :(

Idag har jag förbetett en parfait som jag baserat på sojagrädde, äggulor, agavesirap, mandlar, vaniljstång och choklad. Kan väl inte bli annat än gott? Hoppas jag. Såg otroligt smarrigt ut innan det försvann in i frysen i alla fall. Får hoppas det inte blir förstört där..   dagen bjuder annars på en sväng till Gökis där vi tänkte försöka utöka förrådet av bodysar till lillan som växer som en liten.. jag vet inte vad? Hon blir nog en lång tjej :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar