onsdag 15 augusti 2012

Magnesium olja

Kör vidare..  beställde magnesium olja idag eftersom det är en form av magnesium som är väldigt lättupptaglig för kroppen då den inte behöver passera matsmältningskanalen och orsaka besvär där (magnesium kan annars orsaka bla diarré och jag är ute efter den kramplösande, smärtstillande effekten). Oljan är i sprayform och skall kunna sprayas på alla delar av kroppen, det blir upp till bevis när den kommer!! Jag hoppas!!

När lillan är helt färdigammad (jag håller på att trappa ner eftersom mjölken ändå håller på att sina och min kropp säger ifrån på alla sätt o vis.. jag måste börja ta hand om den på allvar nu om jag inte skall braka ihop totalt.. fick order från min bvc sköterska att tänka på kroppen också..  o min mamma.. o min make.. ;)) skall jag köra fullt ut med oregano oljan, dmso, potassium iodine och så vidare. Men då får mjölkningen vara slut så att säga. Detta är inget lillan skall utsättas för! Det räcker så gott med att det hamnar i min kropp!!

Beställde även ett nytt duschmunstycke som renar vattnet från bland annat klor. Bättre sent än aldrig. Får så förbannat mycket utslag när jag duschar så det kan ju i alla fall vara värt ett försök.. den som lever (även här!)

Skall hem till mamma idag och mysa med henne o lillan o vovvarna.. maken skickade jag iväg på att göra nåt "grabbigt" vi får se vad det blir.. så det blir ett litet uppehåll i bloggandet igen men denna gången tippar jag på högst en dag för planen är att vara tillbaks igen imorgon. 

5 kommentarer:

  1. Låter klokt med amningen, det bästa både för dig och lillan i detta läge! Om hon ska må bra måste ju mamma må så bra det går också:) Dyker upp ett mail snart till dig, har varit lite seg med sånt.. Kramar! /Martina

    SvaraRadera
  2. Tack Martina! Ja, det är sant som du säger.. skall lillan må bra måste mamma må bra så hon orkar ta hand om henne.. men det är lite svårt för en enveten mor att komma till insikt ibland. Bättre sent än aldrig ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Visst är det så Josef! Tyvärr är det många i detta avlånga land som inte har en aning om just HUR viktig denna mineral egentligen är... eller hur mycket jordarna utarmats de senaste åren... :-/

      Radera