söndag 5 augusti 2012

Löprunda, magvärk och glass

Det blev faktiskt en löprunda idag, bristen på form till trots. Tack för det säger jag och är glad att jag valde att vara den drivande idag. Behövde komma ut och skaka runt lite i magen och gud så skönt det var - efter ;) En löprunda avprickad och en glass intagen. Måste ju vara lite balans.. på båda kontona.. fast jag har en känsla av att det där andra kontot, det mindre bra, dragit ifrån rätt rejält den här helgen. Även om jag varit duktig o gett mig ut i löparspåret!

Magen har inte visat sig från sin bättre sida idag. Många medel för mycket och två brädpass senare mår jag fortfarande fan. Blir med andra ord ingen fisketur för mig ikväll. Nog för att jag inte hade fiskat oavsett (jag tycker bättre om att bara åka med o njuta av att vara ute på havet...) men jag är ändå rätt ledsen över att jag inte kan hänga med. Det var väl bara att vänta. Nu får jag lägga hoppet om fångst till maken, brorsan o lillan. Lukas ska jag väl inte direkt räkna med på den fronten ;) Deppigt inte minst på grund av det fina vädret och att väderprognosen den kommande veckan ser allt annat än lovande ut. Ska det verkligen vara så illa att det inte blir fler båtuflykter för min del i år? Jag hoppas verkligen att det inte blir så.. att vi kommer ut igen..

Sitter för tillfället o läser på lite om läkeörter och fastnade vid malört.. som skall vara bra mot kramper i glatta muskler.. o även en ingrediens i spritdrycken absint. Vilken kombo.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar