tisdag 28 augusti 2012

Listen to your colon

Har i dagarna fått hem min nya bok, listen to your colon, som jag började på igår. Har läst det mesta på bloggen (Jini Patel Thompsons) redan, men boken är ju liksom lite mer grundlig. Funderar på att läsa in mig lite mer på probiotika för att våga och kunna experimentera lite mer med just denna relevanta del av mag/tarmproblemen.. som hon förklarar så härstammar alla tarmrproblem från en usel tarmflora. Oavsett hur det började så att säga.. tarmfloran blir rubbad och balansen behöver återställas. Oftast härstammar detta redan från spädbarnsåren vilket gör att jag tänker göra allt som står i min makt för att lillan skall få en så bra grund att stå på som möjligt .Att hon har en lite krånglig tarm har vi redan insett så det gäller ju att försöka få ordning på den så tidigt som möjligt så hon har de bästa förutsättningarna för sitt framtida liv.

För egen del skall jag nog börja exeprimentera med min egen yoghurt igen. Har ju maskinen ståendes och mådde bättre när jag körde på den förra året. Lite mäckigt är det klart men den blir ju åtminstone god och den innehåller en jäklans massa nyttiga bakterier som tarmfloran i alla fall inte tar skada av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar