onsdag 15 augusti 2012

Nu kör vi.. magnesium+ kaliumcitrat

Tog en sen löprunda med maken o lillan igår .Skönt! Det kändes i kroppen att man inte sprungit på några dagar, det märks snabbt! Jises.. flåsigt värre men det var skönt när vi kom hem igen. Man känner sig så förbannat hurtig efter en sån där sväng ;) Kanske är det psykiskt mer än fysiskt (det är psykiskt!) men skit samma, som maken sa om det får en att må bra så.. lillan verkar dessutom gilla att sitta i löpvagnen bättre än att ligga i den vanliga vilket man väl får se som ett extra plus.. fast klart jag hade hellre sett att hon trivdes i sin vanliga vagn också!!

Tog min första dos med magnesium citrat (250 mg) och kaliumcitrat (100g) igår efter frukost då magen som bekant strejkat i flera dar nu. Vet inte när jag tagit så här mkt medicin tidigare. Då syftar jag mest på de där medlen man kör upp. Fy fan. Inget hjälper och krampen är ett konstant faktum. Smärta, bubbel, värk! Man är inte människa..  om det är något som gör ont så är det gassmärtor och speciellt när de fastnar och vandrar åt fel håll! Natten var inte jättebra..

MEN - jag säger MEN. Imorse när jag tog mina medel fick jag faktiskt klämt ur mig lite (bara en sån sak!) och detta tänker jag tacka magnesium och kaliumbehandlingen för..  i den kombinationen får det ändtarmen att slappna av och stimulerar till tömning. Även om det inte funkar som det ska för mig (med mina kramper och brist på all annan funktion i tarmen) så gjorde det i alla fall något. Dock körde det upp magen en hel del så nästa dos får bli efter lunchen..  så det inte kör igång mitt på dagen. Har ändå fått ta för mycket medel men har begränsat dem till mindre än igår i alla fall. Alltid något.. man får vara glad för det lilla?

Skall iväg till stranden en sväng idag tänkte jag. Kanske bada för första gången i sommar??? Vattnet har inte direkt hållit "min" temperatur så jag har liksom dragit mig.. vi får se. Den som lever säger de..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar