tisdag 8 november 2011

Vätska som fastnar i tarmen

Idag har inte varit någon bra dag. Inte alls. Det var dåligt redan imorse och har fortsatt på samma bana trots att jag gjort mitt bästa frö att försöka tänka på annat och för att få det att släppa. Icke. Resulaxen gjorde inte vad den borde, magen var kanonstor redan från scratch och frukosten var en plåga att få ner.

Testade med lite vatten och resultatet av det blev att det blev ännu mer uppkört och vattnet fastnade. Har legat o skvalpat i magen sen imorse och vägrar komma ut. Nu känns magen otäckt stor och magsjuk och värker liksom överallt. Mest i nedre delen av buken såklart, det gör den ju alltid men den värker även i den övre delen.

Var på apoteket idag för att hämta ut en ranson mediciner och tappade nästan hakan då jag insåg att mitt högkostnadskort gått ut.. det vill säga läkemedlen kostade MASSOR idag. Närmare bestämt åttahundra spänn. Hade jag inte räknat med idag. Inte nu, inför jul o allt.. kassan är tom som den är ändå. :( men vad gör man, jag behöver dem ju...  var dessutom strul med att få ut movicolen eftersom läkaren skrivit på att normal dos är 2 påsar om dagen (bra de har koll! Not!) vilket inte stämmer alls eftersom fyra påsar är vad som krävs för att få fullgod effekt av barnvarianten.. alltså skulle jag inte få hämta ut nästa omgång förrän i nästa vecka  - men som tur var träffade jag på (tack och lov!) en rar apotekstant som gjorde ett undantag för mig o skrev in att jag har långt att resa för att hämta ut medicinen.. tack för det!

För övrigt har det varit en trevlig dag i sällskap av mamma med en god lunch (ja den blev kanongod om jag får säga det själv) o resterna av kladdkakan från igår. Den gick ner idag med men jag ska erkänna att jag nog hade mått bättre utan.. :-/  Nu är det cykeln som gäller efter ett misslyckat försök med hypnosskivan. Vare sig magen eller Lukas var med på noterna så det blev nåt halvdant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar