måndag 7 november 2011

En något bättre dag igår... hur skall denna dagen bli tro?

Hade faktiskt en något bättre dag igår. Framförallt på eftermiddagen, efter mitt pass med hypnosskivan och sista omgången resulax. Fick bort massa luft och annat slagg som satt där och magen höll sig relativt lugn. Så pass lugn att vi faktiskt kunde ta en mer ordentlig kvällspromenad med hundarna igår! Underbart. Luften var härligt frisk och kall och det kändes gött att röra om i kistan lite - annat än att sitta o trampa inne på motionscykeln vill säga!

Dock blev middagen, som jag sett fram emot ända tills jag såg hur långan såg ut (långa är INTE min favoritfisk det är ett som är säkert.. den hamnar snarare närmast botten om så inte I botten) då det började gå upp för mig att middagen kanske inte skulle bli så god som jag hade hoppats på. Gjorde fiskbiffar på denna enorma långa och lite fryslax, men usch den där långan.. förstörde hela skiten! Det hjälpte inte hur mycket goda kryddor jag hade i, konsistensen var bara katastrofal. Fick upp den där förbannade fisken hela kvällen (trots att vi invigde blossas lättglögg igår tillsammans med en bunt rejält kryddade pepparkakor o en bit hembakt äpplekaka kryddad med både kanel och kardemumma) hemskt. Den sabbade magen dessutom. Vid åttatiden  var det kört. Men jag får väl vara glad för de timmar jag fick, som trots allt var bättre än många av dagarna innan. Det var nog den lugnaste magkvällen på i alla fall tre veckor. Jäkla fisk som fick det att spricka.. det blir inte mer av den till mig. Kylen är full med biffar men maken (som inte hade lika ont av konsistensen  som jag) får med dem som lunch till jobbet. Jag klarar mig utan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar