fredag 4 november 2011

Taco med tzay och hembakt äpplekaka

Ikväll tänker jag köra tacos för hela slanten. Har tagit fram några tzayspett ur frysen åt mig själv, som jag tänkte använda istället för soja eller quornfärs och lite vanlig, hederlig köttfärs åt maken. Skall röra ihop en god guacamole och göra tacokorgar i ugnen som jag fyller med massor med grönt och toppar med köttfärs / tzay och en god sås. Ser redan fram emot detta, det brukar bli enormt gott.

Eftersom det är fredag tycker jag dessutom det är dags för lite gammeldags hederlig efterrätt också. En äpplekaka på mandel och kanel med en urmumsig vaniljsås hade jag tänkt mig. Får se hur mycket jag hinner idag. Skall hinna med att pynta pappas grav, ta en sväng med hundarna och mamma, eventuellt besöka vårdcentralen för att hämta ut lite Ducoral inför vår kommande bröllopsresa (men jag tvivlar på att jag hinner med det idag) samtidigt som jag skall vara hemma i tid för att kunna demonstrera min brudväska om min väninna kikar förbi och vill titta på den idag. Mycket på schemat, mindre tid. Magen är inte ens i närheten av klar att lämna hemmet ännu. Förmodar att det det minst en timme till.. Det är bara att gilla läget. Stress  har aldrig funkat för min del. Hinner jag så hinner jag, men det är rätt frustrerande.

Börjar känna mig sugen på glögg också. Kanske dags för glöggpremiär i helgen? Kikade på ICA igår men såg inte att de fått in nån ännu. Bara julmust och den kan jag faktiskt klara mig utan .Aldrig varit nån större fan av julmust om jag ska vara helt ärlig. Pepparkakor däremot har jag svårt att motså. MEN det sägs ju att de är bra för matsmältningen ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar