fredag 18 november 2011

Besvikelse igen

Sköterskan från Kolorektal ringde upp mig för en stund sedan, precis som hon lovade imorse. Dock hade hon inga glada nyheter att komma med. Hon hade inte ens fått tag i den berörda läkaren. Vad ska man säga? Jag försöker igen på måndag var svaret.. jo, tjena.. tiden går.. men det spelar tydligen ingen roll. Så länge man inte är halvdöd är det ingen som bryr sig? Tur att det bor en djävul därinne nånstans som vägrar att ge upp...  hade annars varit död för länge sen.

Lukas avrundade eftermiddagen med att kräkas. Hela lunchen kom upp och på den japanska kudden dessutom. Underbart. Bara o tvätta o sanera o hålla koll på lillkraken igen. Oroligt när han kräkts så många gånger på sistone! Ok, de flesta gånger har det bara varit en gång på morgonen och då mest i form av galla eller vitt skum, men nu idag var det ju hela lunchen som kom upp. Jag undrar vad han fått i sig? Det räcker så bra att jag är sjuk..  hundarna vill jag helst ha friska!! Mig me för den delen men det verkar vara ett större projekt att få mig på fötter så man får börja i den ände som verkar rimligast.. hundarna :)

Har spenderat dagen med att ha ont i magen, bli masserad av mamma, förberett kvällens fisksoppa med saffran, en chokladfondant och lite annat smått o gott. Kört min avslappningsskiva och mitt medicinbollpass så på den fronten känner jag mig i alla fall ganska duktig. Inga kakor än så länge, men fondanten väntar i kylen tills ikväll. Den ser jag fram emot. Tillsammans med lite hallonsorbet tror jag den kommer sitta fint :) Nåt ska man trösta sig med när inget annat verkar funka! Choklad är ju trots allt lite av ett lyckopiller sägs det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar