onsdag 2 november 2011

Ajaj.. :(

Jag har försökt få den här dagen att bli så bra den bara kan, men det är inte lätt när magen redan från början (läs morgonen) bestämmer sig för att totalstrejka. Tokvärk var ordet. Har försökt vara effektiv ändå, och tycker jag lyckats ganska bra med det. Klippt två motsträviga hundar, lagat mat och lunchlådor till maken, fixat kvällsfika (jag har förberett), tagit ett par långa promenader och dessutom hunnit handla.

Tog en extra påse movicol junior till lunchen idag o jag vet inte om det är den som ställer till det nu för det känns verkligen som magen ska explodera på allvar. Fått lägga mig plant på marken ett par gånger sista timmen då det känns som jag ska tuppa av av värken. Måste väl vara movicolen? Försöker undvika vattenlavemang i eftermiddag eftersom det mest stannat kvar och orsakar mer värk sista dagarna när jag tagit det på eftermiddagen. Bäst nytta gör det direkt efter resulax på morgonen. Men nåt behövs. Nåt som får fart på denna tarm, och då menar jag inte något som gör den lös utan något som tömmer den!

Köpte hem ett magsårstest igår och det kom med posten idag. Testlagret. Har så förbannat ont hela tiden så jag tänkte att what the hell jag kollar i alla fall. Nog för att det bara upptäcker magsår och helicobakter pylori men ändå. Än så länge ser det i alla fall ut att visa negativt så det var ju alltid nåt.. ändå hade jag nästan hoppats på ett positivt svar bara för att kunna få en behandling och en förklaring till min värk.. en förhoppning om att det kanske finns hjälp att få. Not. Dumt av mig. Jag får nog leva med min mage tills jag dör .Antingen dör jag med den eller av den. I dagsläget är det svårt att säga vilket.

Fått tillbaks mitt chokladsug igen. Vet inte hur bra det är men jag får väl skylla på att kroppen tror den måste ladda energi inför en hård vinter.. som hittils lyst med sin frånvaro. Jag ska dock inte klaga. När den väl kommer kommer den väl med besked och jag har en känsla av att den kan komma att stanna länge.. i alla fall om den följer mönstret från föregående år och året dessförinnan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar