tisdag 8 november 2011

Triss i kakbak

Förutom att jag mådde piss igår så passade jag på att baka lite. Det var rätt råkallt ute och det kändes lite som en bakdag.. :)

Det blev triss i kakor. En sats havrekakor (där jag dessvärre lyckades bränna halva plåten suck..) en sats fröknäckebröd (men de smakade mer kaka om dem) och en liten kladdkaka i miniformat eftersom jag upptäckte att det var kladdkakans dag igår. Visste inte ens att en sådan existerade, men tydligen gjorde den det. Bara att passa på med andra ord! Fick inte ens en protest från maken när han kom hem. Han brukar annars be mig slippa efterrätter på vardagar vilket jag lärt mig att ta fasta på ;)

Idag blir det inget bak för min del, men däremot lunchbesök av mamma vilket självfallet kräver lite extra kärlek bakom maten. Det blir lax i ugnen med täcke av pumpakärnor, ingefära, chili, citron och lite annat gott tillsammans med bulgursallad och en liten pepparkaksmuffin till kaffet. Nåt ska man ju ha att bjuda på när det blir finbesök! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar