söndag 20 november 2011

Nybakta pepparkakor

Det var en något bättre dag igår. Överlag så att säga. Till o med eftermiddagen var lite bättre än normalt. Jag tog en resulax mindre under eftermiddagen och två påsar movicol mindre. Minskade med en på lunch och en på kvällen. Magen spände mindre. Däremot körde den igång som fan o värkte skrutt när vi gick med hundarna på kvällspromenaden innan middagen, vilket inte var speciellt roligt. Tokvärk verkligen. Maken masserade lite innan vi åt vilket gjorde att smärtan i alla fall omfördelades en del.

Efter maten brast det igen. Fick dock flyttat en del av gaserna och kvällen i sig var ganska lugn. Dock blev det för mycket nybakta pepparkakor efter middagen och likaså för mycket lösgodis. Vet inte varför jag fick för mig att jag ville ha det, är egentligen inte förtjust i lösgodis nånstans.. men nu blev det alltså så. Man ska inte handla när man inte har huvudet på skaft!!

När jag reste mig ur soffan efter sista dosen movicol var det dock kört. Magen satte igång som bara sjutton och gav sig inte direkt när jag la mig. Uppkört och spänt som bara den.. somnade dock och ingen kräkande hund väckte mig inatt.. det var skönt!

Morgonen har dock inte börjat vidare bra. Värk redan från scratch och när jag nu tagit min relaxit värker den fortfarande som tusan. Funderar på om jag behöver ta en till.. det är lite på vinst och förlust. Antingen blir det bättre, om den får med sig något, eller så kör den upp magen ännu mer.. det är det som är den svåra avvägningen. Man vet inte i förväg hur det kommer att bli och det är omöjligt att förutse vad som komma skall.. jag vet bara att på egen hand kommer det inte att ge sig.. :./

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar