torsdag 3 november 2011

När magen håller mig vaken..

Det var en hemsk eftermiddag och kväll igår. Natten ska vi inte prata om. Fy fan säger jag bara. Den värsta sen den natt då jag låg kräkfärdig hela natten och började morgonen med att tokspy. Jag vill inte uppleva en sån natt igen.

Började egentligen redan igår morse. Vattnet fastnade, resulaxen gjorde inte sitt jobb och magvärken var ett faktum redan vid lunch. Gjorde ett försök med att öka på movicol dosen med två påsar till lunch istället för en och det skulle jag inte ha gjort. Efter det började helvetet på riktigt. Magen växte, o växte, o växte. Fick bort en del med resulaxen på eftermiddagen, både i form av gaser o annat slajm. MEN lyckan var allt annat än långvarig. Den lättnad jag fick (varade ca 5 minuter?) var snabbt över och förbyttes i en enorm magsjukevärk som sedan gick över i molvärk, tokspändhet och ja värk som jag trodde jag skulle tuppa av från.

Käkade kvällsmat och allt ville upp igen. Maken masserade magen hela kvällen men det gjorde inte ett piss i havet igår. Inget ville flytta sig och allt satt fast där det satt. Gick o la mig tidigt för att försöka testa strategin att somna ifrån värken. Gick sådär. Somnade inte ens. Värken höll mig vaken. Växte o växte.. o värkte o värkte. Trodde tillslut jag skulle tuppa av. Istället verkade jag slockna av utmattning mellan varven bara för att vakna igen av samma värk. Den höll i, till imorse. Magen var toköm när jag gick upp.

Inga gaser ville lämna kroppen och inget annat heller för den delen. Gjorde min morgonyoga o höll på att kräkas av trycket även där. Gjorde min resulaxprocedur och blev av med lite skit, men minimalt jämfört med vad som sitter där. Magvärken släppte inte. Katastrof igen efter frukost. Har nu tagit ett slags oljelavemang och får se vad det gör. Inte för lavemanget i sig utan för att försöka få tarmarna glidiga så att de lättare skall glida isär när de åker in i varann och fastnar där. Fick tipset från en dam som håller på med ayurveda. Vi får väl se. Egentligen skulle det vara sesamolja men jag körde med vanlig rapsolja då jag för tillfället saknar sesamolja hemma.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar