onsdag 2 november 2011

Bäckenbottencentrum?

Letar febrilt efter någon form av bäckenbottenmottagning eller centrum likt dem de har i Malmö här i  Västra Götaland. Vad får jag upp? Inte mycket. Det måste väl för fan finnas någon form av mottagning för oss med försvagad bäckenbotten även i det här länet? Eller ska man bli straffad återigen för att man råkat bli född i "fel" län? Jag blir så trött! De finns i Stockholm och de finns i Malmö, men Göteborg då? Tydligen har man inte samma rätt att bli sjuk här. Än mindre har man rätt att leva med defekter i kroppen. Tarmen ska vi inte tala om. Det mesta som rör tarmar i det här länet handlar i läkarnas ögon om ren inbillning och man jobbar i främsta hand med att ta fram mediciner som dämpar symptomen.

Hallå? Symptomen kommer någonstans ifrån. De finns där av en anledning. Kroppen försöker säga oss något. Vart någonstans på vägen försvann det sunda förnuftet? I Stockholm forskar man efter ORSAKEN till besvären, man satsar inte enbart på att lindra exempelvis smärta. Vad har man missat här? Vill man inte ha sina patienter friska? Jag tvivlar starkt på den saken. Har i alla fall inte fått uppleva det själv. Det enda jag upplevt är att man får bråka, krångla, gråta, bli besviken (gång på gång) mötas av orespektfulla läkare som ser ner på en som en liten skit, man blir pratad OM men inte MED. Jag är mäkta trött på eländet. Kanske borde en kurs i socialt bemötande vara nåt för sjukvårdspersonalen inom Västra Götaland? Man kan väl knappast skylla allt på en usel budget?

Jag letar vidare. Efter tre veckor (snart fyra) har jag fortfarande inte hört nåt från min läkare på Kungälv. Börjar tröttna även där. Min läkare är bra men frågan är hur mycket information som går fram? Mellan läkare och administration menar jag. I deras ögon är jag bara ännu en jobbig patient. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar