måndag 21 november 2011

Bakslag.. varför vänjer man sig inte?

Det blev ett rejält bakslag på magfronten igår - igen. Varför vänjer man sig aldrig? Man tror man lär sig leva med smärta med tiden, men med magen är det annorlunda. Magen styr så mycket mer än man kan tro. Hela humöret, hela kroppen påverkas av hur magen mår till skillnad från om man har värk i ryggen till exempel. Det kan man leva med såvida den inte är helt outhärdlig.

Igår var bara en sån där dag.. var på besök hos svärföräldrarna då svärfar fyllt år och de var sjuka när vi skulle åkt ner sist. Bilresan dit bäddade för katastrof, en timme stillastittande i fel ställning blir aldrig bra.. o sen fika i två timmar, mer stillasittande.. hemresa en timme.. tja, som sagt bäddat för katastrof. Gjorde mitt bästa för att lösa magvärken när jag kom hem men det gick åt skogen. Kort och gott.

Tyckte jag skötte mig rätt bra men efter laxmiddagen sprack det totalt. Kände vad som komma skulle redan innan middagen så egentligen borde jag väl hållit mig till en näringsdryck istället för mat.. men man gillar ju att tugga!!? Det gick åt skogen som sagt. Hade problem att få ner laxen trots att den var kalasgod. Den ville bara upp och magen protesterade så gott den bara kunde. Maken fick en bit av mig och var klar långt före mig. Inte helt vanligt i vår familj! Jag är ganska glupsk av mig, min storlek till trots ;)

Hur som helst. Magen vätskade upp sig, allt satt fast och det lät som ett vattenfall som körde runt i magen, kändes som nåt helt annat dock. VÄRK! Magen kämpade för att göra sig av med skiten, men den satt där den satt. Slutade med brädpass och två resulax på kvällen strax före läggdax eftersom den första fastnade i tarmen och ställde till ännu mer oreda. Var så öm i magen att snälla små klappar från maken kändes som jag vet inte vad.. hårdhänt massage på en varböld kanske???

Idag skall jag hem till mamma med vovvarna och hoppas på att få bli lite bortskämd ;) Jag hoppas också att magen skall visa sig från en lite bättre sida idag då jag inte har en fungerande cykel hos henne längre. Får ta till roddmaskinen, men den ger inte riktigt samma resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar