fredag 18 november 2011

Magsmärtor

Jag hade en något bättre förmiddag igår igen. Fick ut mer avfall än jag hade kunnat hoppas på och bara det var ju en bra start. Inga kramper under morgonpromenaden utan dessa kom först efter frukost. Blev lite bättre efter en relaxit.. sämre igen strax efter men i alla fall hanterbart. Något lämnade kroppen!!

Dessvärre satt jag ner för mycket igår och efter andra omgången movicol (två påsar junior) till lunchen gick det åt skogen och eftermiddagspromenaden var mest bara överjävligt jobbig att ta sig igenom. La mig ner med min avslappningsskiva när jag kom hem men den gjorde föga nytta igår. Tog en relaxit också men den fick inte med sig vidare mycket, körde mest upp magen och fastnade. Likadant med resulax. Maghelvetet var tillbaks. Fortsatte på samma spår hela kvällen. Magmassage, ont ont ont o det ville inte släppa. Massa vätska o skvalp i buken och jag trodde det skulle bli en natt på brädan. Som tur var lyckades jag på nåt mirakulöst sätt slockna ett par timmar, för att sedan vakna med samma jävliga magsmärtor som när jag la mig. Sov inte så mycket men försökte ändå ligga kvar i sängen. Det blev Lukas (återigen) som stod för morgonens drama. Spydde på golvet o fick upp maken redan vid fem. Själv fick jag blodtrycksfall när jag reste mig och var inte till nån vidare nytta..  men.. man kan inte vara bra på allt??? ;) Idag har morgonen börjat på  ett sämre sätt än igår, kramper direkt, mindre ut ur tarmen och uppblåst och jävligt.. men jag hoppas kunna tämja magen under dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar