torsdag 3 november 2011

Magmassage

Idag har jag haft molvärk hela dagen. I magen alltså, men det är väl ganska självklart att det handlar om magen... mitt lilla experiment med oljelavemanget imorse gick över förväntan, fick ut en del men inte fasiken avtog värken för det. Tvärtom. 

Kära mamma kom hit och vi tog en långpromenad och en fika. Skönt att komma ut men oj så det sprängde i magen! Kändes som både tarmar, buk och blåsa skulle sprängas när vi kom in igen. Rusade på toa och trodde jag skulle kissa flera liter. Gjorde jag det? Knappast. Lite grann kom det ut. Fem minuter senare, samma sak  - men då flödade det! Molvärken var dock kvar. Fantastiskt.

Klämde i mig lite thaikäk som jag lagat åt oss. Ris, jordnötssås (blev riktigt nöjd med den!) och tzayspett samt kyckling till mammsen. Har ju försökt en del med kyckling själv på sistone men har fortfarande problem med konsistensen och smaken. Smått smått o lite funkar men blir det för mycket. Icke. 

Efter maten lite kaffe med betoning på LITE. Inte ens en halv kopp.. men ett dubbelt havreflarn med choklad till det. Det var gott! Min snälla mamma stannade kvar en stund efteråt och gav mig en skön magmassage. Hon är otroligt duktig på det där, min mamma. Hon har varit med mig från scratch. Lärde sig den där massagen när vi var hos en naturmedicinare för många herrans år sen. Det var den första som föreslog att mina tarmar trillat ner. Utan vare sig röntgen eller ultraljud.. så rätt han hade! Den här massagen har varit bra sen dess.. den fördelar om smärtan på nåt vis. OK, tillfälligt men ändå. Jag får sätta maken på kurs hos mamma tror jag!! :) 

Körde min avslappningsskiva efter det. Gick sådär. Magsäcken drar o spänner och värker och hundarna ville inte lämna mig ifred. Lukas envisades med att skutta omkring PÅ min mage med sin pipboll i käften och Tuffe ville gosa ner sig först på den ena och sen på den andra sidan. Svårt att koppla bort omgivningen under de premisserna!! 

Försökte få tag på kvinnokliniken i Göteborg idag. I ca två timmar!! Lyckades jag? Not. Kom inte ens fram till någon telefonkö, de tryckte antingen bort mig eller så var det upptaget direkt. Fantastiskt. Kvinnokliniken why? Tänkte höra om de kanske har några kompetenta gynekologer där som möjligen kan hjälpa till med tarmar som trycker på blåsa och vagina.. kanske inte men det är värt ett försök. De vanliga gynläkarna anser ju att man är ett ufo när man är allt annat än normal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar