fredag 4 november 2011

Något litet ljus i mörkret

Igår hade jag, peppar, peppar en något lite bättre dag än föregående dagar denna veckan. Kanske berodde det på mammas grymma magmassage (hon höll på min en timme att knåda min stackars uppsvullna mage) kanske berodde det på sesamoljelavemanget eller kanske var det en kombination av två påsar movicol, 3 oxyflush, sesamoljelavemang, 3 resulax, magmassage och hypnosskivan? Svårt att svara på, men tarmen satte i alla fall igång och rörde lite på sig under kvällen. Bara en sån sak. Den lät! Den har annars varit tyst större delen av den här veckan vilket inte är likt min tarm... den pratar oftast ganska ljudligt.. men detta är ett fenomen som förändrats sista tiden. Bättre när det låter mycket än inget alls, för då står det i alla fall inte helt still och man har en chans att förflytta bubblet. Igår var det mycket bubbel i höger sida (colon) och i tunntarmen. Maken fick massera mycket men igår gjorde det faktiskt nytta. Tack o lov!

Gick o la mig vid halv tio, helt slut. Trodde jag skulle få sova gott - äntligen! Tji fick jag. Det tog inte många minuter innan Tuffe började gruffa, Dålig i magen, behövde ut.. som tur var tog min snälla make hand om det problemet. Dock dröjde det inte länge förrän proceduren upprepades igen, gnäll o ut. Som sagt, stackarn var dålig i magen men det störde ändå sömnen. En helikopter väsnades och gjorde Tuffe orolig = ännu svårare att sova o inte långt efter att de kom in från den andra nattliga rundan började det plinga som fan i vår lägenhet. Insåg snar att det var nån idiot utanför lägenheten som tryckt på vår knapp och ville in. My arse heller! Fick hjärtklappning o mådde fan. Magen krampade som skrutt. Maken kikade ut på balkongen. Nån blond brutta som han bedömde ganska full. Underbart.. hon stod där ett tag o väckte återigen hundarna genom att plinga. Fantastiskt. Så var den natten körd. Också. Man tror man ska få sova men istället får man en lång natt utan sömn full med huvudvärk och magkramper. Känns idag. Är helt slut. Redan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar