fredag 1 juni 2012

Planka

Magen visar sig inte från bästa sidan idag. Inte alls. Har dessutom haft väldigt dålig karaktär sista dagarna och käkat MASSOR med glass. Tofuline alltså. Varför? Jag vet ärligt talat inte. Dålig karaktär är lätt att säga men i det här fallet stämmer det alldeles för väl. Vet i fan vad som tagit åt mig men jag antar att jag borde skylla på hormoner? Vad skall jag annars skylla på.. :-/ Kanske bara en sån där period.. jag hoppas det.. innerligt annars kommer jag väl få diabetes eller nåt snart :-/ eller så kan jag bara skylla på det fina vädret vi haft o att hjärnan velat passa på.. vad vet jag. Men det löser sig väl med tiden det där!

Var på återbesök på MVC igår, men det gav inte så mycket. Mest en massa prat kring tiden efter snittet och hur det var på bb samt den där diskussionen kring preventivmedel såklart. O så kollade hon blodtryck, vikt och  hb. Bra hb, 124 så det var väl inget fel på det, vikt minus två kilo jämfört med inskrivningen, men ändå rätt bra tycker jag med tanke på att jag var nere på ännu lägre för nån månad sen (kan jag tacka glassen för att jag lagt på mig igen tro? ;)) och blodtryck 96/65 det får man vara glad för?! Pulsen var bra också, 51 låg den på den här gången. Skall vi gå till de intimare detaljerna kollade barnmorskan "Knipet" också (ja, det pratas ju mycket om knip både före och efter förlossningar, för att förebygga o slippa framfall o inkontinens) och det var inget fel på det sa hon. Way to go. Nåt ska man klara av!

Träffade på en kär magvän på MVC också.. som hamnat i lite samma sits som jag.. men haft otur med alla sina operationer. Mina tankar går till dig A-S! Tyvärr hann vi inte prata så mycket, men det var i alla fall väldigt trevligt att träffa henne.

Till de lite positivare nyheterna då. Även om magen varit kass idag så har mina plankövningar gjort framsteg! Jag känner inte längre av den där smärtan i såret när jag gör dem o tycker mig faktiskt inte känna så mycket i magen över huvud taget. Maken påstår att det beror på att jag redan har så starka magmuskler. Jag känner det mest i armarna, men antar att det inte är nån nackdel? Armarna behöver sig en omgång de med! Kör inte så många, 3 raka plankor med benlyft åt sidorna och 3 på sidan med en arm upp i luften. Några sneda cruches också, en hundra stycken men det är ju bagatell för en annan som knappt känner av dem..  cruncha har jag ju gjort hela livet. På gott o ont.. eller tja, de senaste femton åren iaf!! Gör dessa gånger två, det vill säga morgon o kväll men har ännu bara hållit på nån vecka. Får se när jag tröttnar ;) tänkte komma mig ut och springa lite också, mådde bättre i själen av det men det kräver att vi skaffar en bättre vagn, gärna en vi kan ha bakom cykeln också så lillan kan hänga med. Vi får väl se vad vi lyckas kamma hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar