fredag 15 juni 2012

Bajamaja

Det är en liten bajsmaskin jag fött fram tror jag. Jises. Igår gjorde hon på sig tre gånger om. Det rann igenom allt. Bara sådär. Hade inte bytt förrän det var dags igen så att säga. Blöja, body, byxor, tröja, lakan, mina byxor.. tja, allt. Vare sig mer eller mindre.

Kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket hon äter och hur mycket hon växer. Det går många maskiner tvätt vill jag lova!! Men.. jag är glad att hon kan skita.. det vore så mycket värre om det var på andra hållet!

Vi var ensamma igår, jag o lillan. Mest hela dagen faktiskt. Både jobbigt och mysigt på en gång. Hon hade inte sin bästa dag humörmässigt eftersom magen körde så, men mellan gråt och skikattackerna log hon faktiskt en hel del. Bara en sån sak. Kände dock i både kropp o själ att jag var rätt slut när maken väl kom hem efter båtfixeriet. Min egen mage var inge vidare under kvällen och slog till rejält innan vi skulle kojsa. Bara o lägga sig o knåda o trixa med magen. Samma visa idag. Började inte bra. Men jag hoppas det blir bättre.

Imorgon bär det av till Sörmland och Olivias första långa bilfärd! Skall bli spännande att se hur det går. Vi kommer inte direkt kunna sträckköra som vi brukar (för att bespara magen en massa tid i bil) utan det lär bli en del stopp på vägen och resan kommer ta betydligt längre tid än vi är vana vid.. test av tålamod o magsmärtor med andra ord! Men det får det vara värt.. 

2 kommentarer:

  1. Tre bajsblöjor är väl inget! Det har Felix före frukost så gott som varje dag. :)

    SvaraRadera
  2. Hehe.. nej, själva blöjorna är verkligen ingenting.. det var ett tag vi var uppe i arton per dygn. Bajsblöjor.. men när de går igenom alla kläder o även sängkläderna tre gånger om.. då blir de lite mkt ,) innehåll så att säga :)

    SvaraRadera