måndag 11 juni 2012

Dagen efter

Idag är en sån där dag. Dagen efter kan vi kalla den. Inte dagen efter ett stort partaj på det viset, men det känns som kroppen genomgått ett smärre krig. Helt mör från topp till tå och slut i skallen dessutom. Träningsvärk i armen efter att ha haft lillan på armen under hela gudstjänsten igår o den var lååååång. Fattade inte vad det var när jag vaknade imorse, men insåg ganska snart vad det berodde på. Det är ju inte direkt så att jag varit o tränat på gymmet ;)

En liten tös.. blir snart en tung dam när man står och bär på henne på samma vis i timmar.

Hur som helst. Det var en fin dag igår och hon skötte sig exemplariskt, vilket vi dock fick igen senare på eftermiddagen och kvällen när hon kinkade till rejält. Det blev helt enkelt för mycket för henne. Det hade jag med tyckt och det tyckte jag ju. Helt slut efter.

Eftersom vi fick så mycket bröd över bestämde jag mig igår för att göra nåt dumt. Baguette i ugnen med resterna av pizzafyllning från gårdagen. Tacka vet jag min pizza säger jag bara.. de där baguetterna. Döden i magen numero vilken i raden? Min mage no like.. o att jag dessutom stoppade i mig några bitar till maten på dagen, det gjorde inte saken bättre. Men för att få ICA plankorna (jag måste klaga över att det var alldeles för lite kött på dem och alldeles för mycket frukt?! Big mistake säger jag bara för allt kött tog ju slut o en jäkla massa frukt blev det över.. vem som räknat på de där portionerna, det vill säga 200 gram kött per person det var i alla fall nån som inte kan räkna!!!) att räcka var man ju tvungen att fylla ut med annat för att bli mätt och inte käka upp maten för övriga, hungriga gäster.. om sjön suger verkar kyrkan göra detsamma ;)

Hur som haver. Magen gillade inte baguetterna. Undviker ju vete i den mån jag kan då jag är allergisk mot just vetemjöl. Förmodligen något i processen då proteinerna förstörs som retar igång min känsliga tarm. Jag reagerar i alla fall mot just vete även om proverna inte visar på allmän glutenintolerans. Jag misstänker att det är just proteinerna det rör sig om. Vi förstör våra livsmedel så till den grad att det är ganska fantastiskt att vi inte är sjukare än vi redan är (ännu).

Tokjäsningar, totalstopp.. vad mer ska jag säga? Dagen har inte börjat bra idag heller o natten var långt ifrån smärtfri. Vi får se hur resten av det här dygnet fortskrider, men jag skall i alla fall inte käka nån mer baguette idag.. det som är kvar får jag lämna till bättre behövande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar