söndag 24 juni 2012

Tillbaks efter midsommar

Har haft ett litet uppehåll här på bloggen igen, har varit gott om dem på sistone. Kanske för att jag helt enkelt bestämt mig för att blogga det gör jag när jag har tid över, när jag har tid att göra det (det vill säga när jag tar hand om magen på cykeln eller dylikt) - jag tar mig inte tid att blogga när den egentligen inte finns. Har jag annat för mig låter jag det där "annat" få ta sin tid utan att känna att allt måste hamna här på bloggen. Tror det är en ganska sund inställning trots allt? Får så mycket tid vid datorn ändå, jag behöver inte skapa tid för datorn. Det där får sköta sig självt :) Man lever bara en gång och marginalerna är rätt små.. de där marginalerna då man har tid och möjlighet att göra annat. Det gäller att ta tillfället i akt när det kommer och utnyttja dem bäst man kan!

Så.. är jag borta några dagar ber jag om ursäkt för att det blir ett litet uppehåll, men allt som oftast innebär det ju faktiskt att jag är tillbaks ganska snart igen - med desto mer "skit "att skriva om ;) Ordagrannt!

Den här gången har det varit midsommarfirande hos min kära mamma med besök av faster o farbror som jag  satsat på att lägga min energi på. Tiden däremellan har gått åt till att försöka bemästra en överjävlig mage (mamma har inte samma resurser hos sig som vi har här hemma för den sakens skull så det kräver betydligt mer ansträning för att allt inte skall gå fullständigt åt skogen när jag är där.. ) Det har gått sådär kan jag meddela. Midsommar, mycket mat, mycket sitta ner, fel mat (alltså fel i den mening att det är mycket olika typer av mat, man blandar friskt och äter för mycket av i princip allt!) fel tider, inga rutiner att följa, lite tid att ta hand om kroppen.. och så vidare och så vidare..  det kan ju bara sluta på ett sätt om man har en mage som gör sitt bästa för att motarbeta resten av kroppen? En midsommar kan ju ta knäcken på vilken stålmage som helst.. precis som jul, påsk och alla andra såna här trevliga högtider som mestadels består av att frossa i en jäkla massa mat!! Får som vanligt skylla mig själv, men det är lätt att falla för frestelsen, speciellt när den finns rakt framför ögonen på en. Ingen ursäkt men en förklaring kanske?

Idag är vi hemma igen. Eller tja, jag är hemma igen. Maken skall iväg o bygga staket o tar vår vildaste vildbase med sig så det blir jag o lillan som får hålla ställningarna här hemma tillsammans med Tuffe. Försöka ta hand om magen på bästa sätt o vara lite snällare med vad jag stoppar i den. Vi får se hur det går men med tanke på hur jag mått i magen sista dagarna borde disciplinen hålla ganska långt idag!!

Städa, laga mat, röja undan, försöka rädda växterna på balkongen.. tja, det är en del att ta tag i. Båten skall sjösättas imorgon också o jag skall återigen besöka frissan. Håret verkar växa som ogräs så jag måste ju få i mig en del näring trots en kass diet sista veckan!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar